پست برق 33 کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب،

پست برق 33 کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه افتتاح شد

 

 

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی پست برق 33 کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه با ظرفیت اسمی 3 هزار کیلو ولت آمپر در مجتمع شماره 2 این شرکت افتتاح و به شبکه برق سراسری متصل گردید.

به گزارش روابط عمومی، این پروژه با هدف تامین انرژی مورد نیاز خطوط تولید انتقال داده شده به مجتمع 2 و افزایش پایداری و اطمینان شبکه برق شرکت انجام گرفت.  در این پست از یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت اسمی 650 کیلووات جهت تامین برق در شرایط اضطراری استفاده گردید که علاوه بر آن در تاسیسات پست مذکور سوئیچگیر فشار متوسط، سه دستگاه ترانس توزیع ، تابلو توزیع فشار ضعیف نیز بکار رفت ساخت و نصب تابلوهای برق جدید پست براساس استانداردهای روز وهمچنین بکارگیری رله¬های حفاظتی، کلیدها و سکسیونرهای SF6 صورت گرفت.

در آینده نزدیک نیز یک دستگاه دیزل ژانرتور 1500 کیلوواتی جدید به این مجموعه اضافه خواهد شد که بعنوان منبع اضطرای انرژی در زمان پیک مصرف و محدودیت های برق اعمال شده توسط شرکت توزیع برق در راستای افزایش پایداری شبکه سراسری، مورد بهره¬برداری قرار خواهد گرفت علاوه بر این در فاز توسعه بعدی شرکت قصد دارد با اجرای اتوماسیون و موازی کردن شبکه و دیزل ژنراتوها موجود، توقفات ناشی از جابجایی بین منابع انرژی را حذف و به تبع آن ضایعات تولید مربوطه نیز صفر خواهد شد.

 از جمله مزایا و اهداف این پروژه می توان به کمک به مدیریت مصرف انرژی، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی مطمئن در مجتمع شماره دو شرکت، یکی شدن دیماند قراردادی، بهبود پارامترهای کیفی برق، امکان کاهش موقت دیماند و کاهش تلفات برق اشاره نمود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.